Közösen keres új piacokat Hévíz és a Magyar Turizmus Zrt.

Az országban elsőként Hévízzel, a külföldiek körében a második legnépszerűbb turisztikai célponttal írt alá a Magyar Turizmus Zrt. kedden stratégiai együttműködési megállapodást, amellyel egyszerre szeretnének új piacokat találni és a meglévőket erősíteni.

Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója az aláírás alkalmából tartott hévízi sajtótájékoztatón elmondta: Hévíz olyan “stratégiai termék”, amely külföldön is versenyképes, Magyarországon a külföldiek számára közvetlenül Budapest után a legnépszerűbb és a belföldi vendégek szemében is a legkedveltebb turisztikai célpontok között van. Ezzel indokolta, hogy miért a fürdőváros turisztikai desztináció marketing egyesületével született meg az első ilyen megállapodás.
Hozzátette: 2015-től európai uniós források is segítik az országimázs erősítéséhez szükséges marketingtevékenységet, amire a következő három évben mintegy 8 milliárd forintot fordítanak.
A vezérigazgató kitért rá: a hasonló stratégiai megállapodások célja az, hogy közösen még több vendéget csábítsanak Magyarországra, a mostani esetében pedig a Balaton térségébe és a nyugat-magyarországi gyógyhelyekre. Az eddigi piacokról továbbra is sok vendéget várnak, így Németországból és Ausztriából, számítanak a szlovák, az orosz és a skandináv államokból érkező turistákra, illetve a dél-szláv államokból is új vendégekre. A megállapodás szerint egyebek mellett PR-kampányokkal, tanulmányutak és szakmai rendezvények szervezésével erősítik az ország vonzerejét és lehetőség szerint tovább növelik az eddigi vendégforgalmat.
Papp Gábor polgármester (Fidesz-KDNP) felidézte, hogy törekvésük szerint szeretnék a hévízi gyógytavat a világörökség részeként elismertetni, az ehhez szükséges tanulmányt egy húszfős szakértői gárda várhatóan a jövő évre készíti el. Emlékeztetett arra is, hogy térségben gondolkodva, Hévízt a középpontba állítva kívánják létrehozni Közép-Európa gyógyturisztikai központját, amibe egyebek közt a Balaton, a Kis-Balaton, Zalakaros és Zalacsány is beletartozik.
Utalt arra, hogy a Hévíz önkormányzata által működtetett sármelléki repülőtér szerepe vitathatatlan, a repülőtér nélkül a turizmusban bizonyos szintek elérése megoldhatatlan lenne.
Horváth Orsolya, a hévíz egyesület elnöke arról beszélt, hogy a 2006-ban megalakult szervezetben az önkormányzat, a civil szervezetek és a vállalkozói szektor közösen törekednek a minőségi, egészségközpontú turizmus fejlesztésére. Színes nemzetközi vendégkör kialakítása a célja Hévíznek, ahol hangsúlyos a belföldi vendégek szerepe, de az új vendégkör megnyerése is fontos.

Forrás: mti.hu