A 11 leggyorsabban növekvő trend a szállodai lakberendezésben

tapéta szállodában

A modern szállodák gyorsan változó trendeket ötvöznek kreatív megoldásokkal a belső tereik kialakításánál. Ahogy a trendek változnak, ők úgy követik ezeket a lakberendezési változásokat, ha nem éppen ők alakítják azokat. Írásunkban összeszedtük a 11 legújabb szállodai trendet, amelyek ma meghatározzák a modern vendéglátást. A szállodai vendéglátás is átalakulóban van a mai trendeknek megfelelően: ma már nem szállásszolgáltatást nyújtanak a hotelek, hanem élményt adnak át, melyet igyekeznek személyre szabni.

1. Dinamikus, többcélú helyiségek
Sok hotel egyre inkább arra fókuszál, hogy az első benyomás meghatározó legyen a vendégeik részére. Az újonnan érkezők ereje egyre meghatározóbb. Az új üzleti utazási szokásokkal a hotelek megpróbálnak multifunkciós tereket biztosítani, amelyek alkalmasak hivatalos találkozókra, laptopon való dolgozásra, vagy számos más elektronikai eszköz használatára. Ez azt is jelenti, hogy a hotelszoba berendezése többé már nem a hagyományos fotel-dohányzóasztal berendezés. Szükséges a kreatív szegmentáció annak biztosítására, hogy mind intim, mind közösségi zónákat alakítsanak ki, melyek egyszerre szolgálják a kényelmet és a funkcionalitást. A mai jellemzők: nagy zöld falak, belső vízesések, nagy csillárok és multimédia állomások.

2. Újragondolt vendégszobák
A klasszikus ágy-asztal-öltözőszekrény kombináció ma már a múlté. A mai világban a vendégek meglepetéseket várnak, és mindegy, hol vannak, csak távol legyenek otthonról. A modern vendéglátóipar tehát teljesen más lesz a jövőben. Kreatív irodák az üzleti célból utazóknak, érdekes kinézetű TV panelek, és egy extra kanapé a királyi méretű ágy mellett, csak néhány elem a divatos hotelszobákhoz. Láthatunk még színrobbanást, eklektikus dekor-kombinációkat, amelyek élménnyel gazdagítják a vendégeket.

3. Spa mint fürdőszoba
A fürdőszoba többé már nem kiegészítő helyiség, a terek minimalizáltak, azért, hogy a nappali területeket kiterjesszék. A modern turista többet vár utazásai során, mint amit otthon kap. A fürdőszobában olyan élményeket kap, mint egy spa-ban, mely meghívás egy relaxációra és a luxus átélésére. Gondolj el egy hálószobát, vízesés-zuhanyokkal, túlméretezett fürdőkáddal, férfi-női mosdóval, hatalmas törölközőkkel, gyönyörű kellékekkel, és nagy terekkel.

4. Nem csak egy étterem, hanem a cél maga
Néhány hotel étterme még mindig csak a praktikusságot szolgálja. A főzés egy művészet és az étterem egy bemutatóhely. Ma már egyre több étterem válik emlékezetes hellyé a design miatt.

5. Elmosódott külső-belső határok
Mintha egy hosszú úton mennél, olyan élményt nyújt. A hotelek egyre inkább megpróbálják elmosni a határokat a külső és belső terek között, így hatalmas üvegfelületeket építenek be, hatalmas teraszokat alakítanak ki, és megpróbálják behozni a természetet, amennyire csak lehet. Fa panelek, kő dekorációk, élő, zöld felületek, belső vízesések, csak néhány elem azok közül, amelyek a vendégekkel a kint-bent határ elmosódásának élményét keltik.

6. Zöld és fenntartható
A fenntarthatóság egy kényes kérdés a szálloda tulajdonosok számára, mivel első számú céljuk, hogy minimalizálják a rövid távú költségeiket. A trendek sokszor innovatív megoldásokhoz vezetnek, melyek segítik a zöld szempontokat is. A túlméretezett ablakok a természetes világításért, a természetes építőanyagok használata, a zöld falak, a szelektív kukák a vendégek számára, az elektromos vízcsap csak néhány a hotelek újításaiból, melyek hozzájárulnak a fenntarthatóság elvéhez.

7. Fókuszban a helyi művészet
Ha bármely újságban megnézünk egy lakásbelsőt, akkor általában nem tudjuk megállapítani, hogy hol készült, hiszen ugyanazok a lakásbelső-trendek érvényesülnek szerte a világban. Szerencsére egyre több hoteltulajdonos alkalmazza a helyi művészek munkáit szállodáiban, mellyel növeli a vendégek helyismeretét és egyedülálló élménnyé teszi a szállodáját. Legyen szó néhány szoborról, fényképről vagy nagyobb méretű installációról, a hotel imázsába integrált helyi művészet egyenes út lehet a sikerhez.

8. Technológia mindenhol
Nem mindenki keresi a high-tech berendezéseket távol az otthonától. Sőt, ellenkezőleg, az emberek a nyaralásuk alatt nem szeretnének elérhetőek lenni. Ennek ellenére egyre több hotel fókuszál arra, hogy a vendégek használhassák az otthon megszokott szolgáltatásokat. Természetesen az üzleti célból utazók esetében a technológia-barát szobák ösztönzik a munka folyását, és hosszú távon a vendégek hűségét. Az új hotelek már kínálják az olyan lehetőségeket, mint az alkalmazkodó világítás, légkondicionáló, vagy okostelefonokhoz sötét ablakokat, ami egy jó üzletpolitika a részükről, ha meg akarják tartani az üzleti célból utazó vendégeket.

9. Kevesebb minta, több szín és anyag
Ha távol vagyunk otthonról, az érzékeink által begyűjtött élményekre sokkal több időnk van. Ezért van az, hogy a hotelszobák előszeretettel használnak vizuálisan izgalmas mintákat és puha anyagokat. Ez a vendégek számára sokkal emlékezetesebb élményeket nyújt, amit a későbbiekben majd szeretnének megismételni. Néhány élénk szín hozzáadásával élénkíthetjük a tereket és nyugtató, örömteli atmoszférát teremthetünk.

10. Személyre szabott terek
Tény, hogy egy hotelben eltöltött időszak nagyon hosszú távon élmény maradhat, és ha egyedülálló élményt nyújt, akkor a vendégek hosszú időn keresztül visszavágynak oda. Éppen emiatt a gondolat miatt, a hoteltulajdonosok egyre inkább személyre szabják a tereket.

11. Otthon távol az otthontól
A hotelszobák ugyanazt a kényelmet szeretnék biztosítani, mintha otthon lennénk. Nem fontos, mennyire luxus, technológia-barát, furcsa a szoba, a fő faktor a barátságosság és a meghittség. Faelemek, függönyök, szőnyegek, kandalló, TV, és a lehetőség, hogy a vendég a kedvenc zenéit hallgathatja, mind olyan elemek, amelyek emlékezetes időtöltést jelentenek.


Forrás: freshome.com